Treinreis Jasper - Prince George - Prince Rupert

zelden zo'n lol gehad in de trein :-D

26/9 Jasper- Prince George

Tjonge jonge, ik heb zelden zo'n lol gehad tijdens een treinreis, jamer dat ie niet langer was!

Nu zijn jullie natuurlijk onwijs nieuwsgierig waarom. En terrecht!!!

Voor mij in de trein zaten 5 Canadesen, Darren, Daniel, Dan, John en nog een waarvan ik de naam even kwijt ben, a.k.a. Rushngunz. Twee van de 5 hadden een gitaar bij zich en alle 5 moeten ze een bijzonder gezellig avond achter de rug hebben als jullie begrijpen wat ik bedoel. Aangezien 2 van hen al gauw een 'opgewaarmde' (zoals wij dat noemen) hadden, werden de verhalen hoe langer hoe stoerder. Ik moet zeggen dat ze wel erg gezellig 'dronken' waren en het was dan ook erg leuk om luistervink te spelen. Nou ja, het volume was dusdanig dat er weinig te luistervinken viel. Na wat erg stoere verhalen onderling begonnen ze zich voor hun medepassagiers in directe omgeving te interesseren en aangezien ik zat te breien,
(Na 4 weken was ik het zat, het was of iets zoeken om met mijn handen te doen of iederkeer na het eten in het restaurant/bar/pub/MCDonalds vragen of ik mag afwassen, het laatste leek me nou niet echt een strak plan)
was ik al gauw het eerste 'slachtoffer' en werden er een aantal vragen mijn kant uit gevuurd. Voor ik het wist ging ik als "Holland" door het leven en dat bleef ook zo gedurende de treinreis. Ik had nog mazzel, het knaap van het stelletje naast me had een shirt aan met 'evil monkey' erop... Ra ra, hoe zouden ze hem de rest vd trip hebben genoemd.

Eerst zat ik nog wat te breien en vd omgeving te genieten (yep kan breien en kijken tegelijk), maar al gauw werd ik toch wel erg afgeleid door het spectakel voor me en menig medepassagier ook. Wat hebben wij gelachen zeg.

Op een gegeven moment kwam er een hele grote Amerikaan (en met groot bedoel ik ongeveer mijn lengte maar 2x zo breedt) erbij zitten onder het mom 'beenruimte' en begon te vertellen dat hij een 'prater' is. Nou dat hebben we geweten, die kerel kletst niet alleen de oren van je kop, hij heeft ook nog een tempo van jewelste en een irritante stem (├╝berhaupt een irritant mannetje). De stemming was gelijk weg en die kerel bleef maar doorkletsen. Aangezien hij uit New-York is en alleen maar negatief was over alles noem ik hem maar Mr. Big-Bad-New Yorker.
Ik zat al te overwegen of ik niet gewoon zou vragen of ie even 5 minuten pauze kon nemen (om het nog maar netjes te zeggen) was Darren mij al voor. Een ding is altijd handig aan dronken mensen, die vertellen de waarheid en hij wist hem nog netjes te verpakken ook, het kwam er op neer of ie niet gewoon zijn bek kon houden. Hippie, nog gelukt ook en 3 tellen later ging ie terug naar zijn eigen plek en was de gezelligheid er weer.
Tot grote vreugde van ons allemaal werd de gitar te voorschijn gehaald en werd er wat gepingelt. Ik moet eerlijk zeggen dat John best aardig gitar kon spelen en zingen.
De jongens kregen zelfs een vd medepassagiers zo gek dat ie opstond en een lied ging zingen, waarbij zij het refrein moesten zingen. Nou ja zingen, het refrein was meer een soort van wolf/hond/dingo gejauwl. Ik heb een gedeelte van het optreden weten te filmen, kan het helaas niet uploaden. Laat ik jullie zoveel vertellen, het was hilarisch!

Ik ben nog door ze uitgenodigd om mee te festen, maar mijn B&B was 20 minuten vanaf het centrum met de auto, ergens in een rustige buitenwijk van Prince George. Wel ff wennen al die rust naar de hostels.

27/9 Prince George - Prince Rupert

Zoals ik al had bedacht werd deze treinreis erg saai in vergelijk in met de dag ervoor, de jongens gingen helaas niet richting Prince Rupert.

Prachtige treinrit, nog een gezellig gesprek gehand met onze australische zanger van de dag ervoor en verder genoten van het uitzicht. hieronder volgt een kort wildlife resume vd dag:
tig koeien
tig paarden
tig kalven
een paar pony's
2 herten,
menig vogel
1 arend
1 kl. zwarte beer
1 grote zwarte beer (prachtexemplaar midden in een wijland)

In Prince Rupert aangekomen bleek tot mijn grote vreugde dat MR. Big-Bad-New Yorker ook naar het hostel ging waar ik verblijf. De eigenaaresse van het hostel was al niet erg blij maar werd nog minder blij (net als de rest van allen aanwezigen onpasselijk werd) toen hij zijn kamer uit kwam met niets anders dan een handoek(je) om zijn middel. Een beeld dat niet snel een van ons zal vergeten, hoe graag we dat ook zouden willen. Bah!!! Voor wie geïnteresseerd is, uitgebreide verhalen kunnen jullie krijgen als ik thuis ben.

Oh ja, btw... Voor allen onder jullie die gezegd hebben dat ik niet meer terug kom.... Het hostel waar ik nu verblijf is te koop!!!

28/9

Echt kl@#$%te weer, het regent en regent en regent. Aangezien het zondag is en ik er eigelijk wel aan toe ben... Dagje rust, lekker op de bank voor de TV een beetje met de anderen kletsen.

29/9

Prachtig weer, het kan niet beter. Er maar ff op uit om een walvistocht te maken.. Te minste dat was de gedachte, ik bleek dus 10 minuten te laat te zijn, de boot was net weg en de volgende gaat vrijdag weer. TJa, zonder mij.. ik ga morgen met de boot richting Vancouver Island en voor zover ik heb begrepen kun je vanaf die boot ook heel goed naar de walvissen, dolfijnen en zeehonden kijken.

Voor wat betreft de zeehond, heb er vandaag een in de haven zien zwemmen, maar tegen de tijd dat ik zover was om een foto te maken dook ie net onder en ik heb hem helaas (of haar trouwens) niet meer gezien.

Mag morgen om 4.45 uur mijn bedje uit, om 5.15 staat de taxi voor de deur. Wat blijkt, de veerboot vertrekt om 7.30 uur en je moet 2 uur van te voren aanwezig zijn. Wat ben ik toch een bofkont! Overtocht duurt 15 uur.